torsdag 20. mai 2010

Et lite skritt tilbake på veien mot å kvitte oss med en bil...

Jeg skrev jo om at vi var kommet et skritt lenger på veien mot å kvitte oss med en bil...


So far so good. I går var datoen for EU-kontrollen. Litt smårisky med time klokken 0730 om morgenen, første dagen hjemme etter en ukes ferietur (mer om denne senere), men bilen hadde jo startet, om enn med litt trøbbel, før vi dro, så jeg regnet det som en grei deal. Bilen startet alltid lett når den var varm, så selve kontrollen skulle nok gå fint i så måte, men selvsagt hadde jeg planer om å neven problemet for verkstedmannen...

Litt før klokken sju om morgenen befinner derfor undertegnede seg i garasjen. Nybilen som er parkert forran garasjen er rygget vekk, og jeg er klar for å la gamlebilen hoste og harke, og starte... Vel, dengang ei. Telefon til verkstedet avklarer at joda, de åpner 0730, men med telefontid fra 0800. Telefon til pappa avklarer at jeg bør nok slutte å prøve å starte den, ettersom jeg forklarer at det på et vis ryker fra batteriet...

Jeg FIKK dog faktisk tak i verkstedet et par minutter etter at jeg skulle vært der, og fortklarte at jeg slett ikke kom til å få start på bilen. Derfor flyttet verkstedmannen timen vår til torsdag 27. mai. Takknemlig la jeg på... og innså at han aldri fortalte meg NÅR timen er, men jeg tror jeg skal på jobb den dagen uansett, så jeg kjører nok dit til 0730, og tar de den med en gang er det greit, ellers får jeg hente den etter jobb.

Dette forutsetter dog at jeg FÅR start på den igjen... Den er ikke helt død, den hoster og harker, men starter ikke, og det blir nok litt vel varmt der hvor batteriet befinner seg. Mannen googlet seg frem til at vi muligens har "kokt" batteriet ettersom vi vagt kom på at ingen av oss noen gang sjekket batterisyrenivået... Tipper det tryggeste i så måte er å kjøpe et nytt. Og håpe det ikke har ødelagt noe mer...

Et lite skritt tilbake på veien mot å kvitte oss med en bil, men forhåpentligvis kommer vi snart videre fremover.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...