lørdag 17. september 2011

Tova votter til Knerten

P9160090

Her er et bilde jeg tok i går, men ikke ble å blogge likevel. “Nesten ferdig” skulle det handle om, for her ser man jo at jeg helt klart nærmer meg å være ferdig med andre forsøk på tova votter til Knerten. Og dette er ganske stort altså, men det tover jo ganske mye har jeg erfart.

P9170092

Her er det endelige resultatet, som er prøvd på Knerten. Og joda, disse er igølge ham “helt passe”. De er jo det. Ikke for store, men ikke for små heller, så de er passe. Men de er slett ikke for store, så jeg lurer på om jeg må strikke noen som er enda litt større etterhvert.

Men nå har jeg tatt fatt på et nytt prosjekt, spent på om jeg klarer det, for det er lenge siden jeg har stikket mønster med mer enn en farge om gangen altså! Bilder kommer sikkert i løpet av helgen, for jeg er bare halvannen pinne fra å skulle begynne med to farger. (Det var innledningsvis 8 pinner ensfarget vrangbord, og deretter en pinne ensfarget som første pinne på mønsteret.)

2 kommentarer:

  1. Toving er ikke jeg noe flink til. Det blir bestandig for smått, selv når jeg prøver å lage det stort :)

    Men kan jeg spørre om en ting? Eller flere ting blir det jo... Når du strikker sperrelag til tøybleiene, hva slags garn bruker du? Og når du behandler det med lanolin, hvordan gjør du det? Hvor får du kjøpt det, og kjøpes det på nettet? Og til sist har du noen oppskrifter å anbefale? Fint om du hadde orket å skrive et innlegg om akkurat dette? :))

    Jeg har nemlig tatt på meg noen babyfotograferingsjobber og tøybleier ser jo så søtt ut. Vi har PUL-trekk og de har ikke den samme sjarmen over seg som ull :)

    Sa jeg forresten at vi har begynt med tøybleiene? Hun er stor nok til lommebleiene og liker godt å ha de på :)

    SvarSlett
  2. Det kan jeg ta og skrive et innlegg om ja, når jeg har litt bedre tid enn akkurat nå. Kanskje i kveld? Nå skal vi nemlig gjøre oss klare for å dra på Åpen brannstasjon!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...