torsdag 28. april 2011

Litt mer grønnsaksprat

Dette er jo en blogg om alt som opptar meg. Opprinnelig mammarollen og strikking det som ble mest omtalt, men hverdagslivet inneholder da så mangt. Og i denne vårtiden er små grønne spirer et tema som opptar meg. Siden vi jo har vårt første lille eksperiment med sånne gående her i huset.

001I dag har også paprikaplantene kommet seg over i egne potter. Bildet viser seks av de totalt åtte pottene jeg nå har, til venstre paprika, til høyre tomater. (I tillegg har vi jo fire melkekartonger med antatt avdødde gulrotspirer…) Og det vesle minidrivhuset har fått nye frø.

Da vi var på plantasjen og kjøpte ny grill (som kan sees i bakgrunnen) og parasoll i går, manglet vi nemlig 15 kroner på å nå summen som ville gi oss et gavekort på 500 kroner. “Da finner jeg bare en pakke frø” sa jeg, og det første øynene falt på da var… månedsjordbær. De skal forkultiveres i feb-mars-april så det er i siste liten når jeg da altså plantet dem i dag, men det ER da fortsatt april… Alternativet var direkte såing i mai, så det må da være gjennomførbart dette her. Jeg planlegger å muligens skaffe ei jordbærkrukke, sånn med mange “verandaer” til å plante dem i etterhvert, vi får se litt hvor store de blir. Og aller først OM de blir, selvsagt… De skulle stå mørkt til spiring, så jeg har stappet hele plastboksen inn i et kjøkkenskap så lenge, der er egentlig ikke plass til den, så jeg skal se om jeg finner en bedre løsning etterhvert. Usikker på hvor lang tid det tar før de spirer da, det sto på posen at de spirer langsomt. De andre hadde så smått begynt etter ei lita uke, så vi får nå bare følge med, de skal ha lys når de har kommet opp, nemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...