mandag 23. november 2009

Det smeller og glimter…

Ja, nå smeller det utenfor stuevinduet, og glimter i mange farger. Vi bor nemlig slik til at vi ser testfeltet for en lokal fyrverkeriimportør. Det medfører at vi på denne tiden av året får et og annet fyrverkerishow utenfor stuevinduet. Litt koselig det da :)

Sånn ellers er det visst lenge siden jeg har blogget. Strikkepausen er forlengst over, den varte bare den ene dagen, men det går av ulike årsker likevel litt sakte med dette teppet. Antakelig mye fordi jeg ikke har noe tidspress. Det er ingen som venter på noe av det jeg strikker, og det er ikke noe som haster. Men teppet er nå likevel snart halvferdig, og fellingen er jo generelt (mentalt) lettere enn første halvdel, så dette går nok glatt. Den vesle blå babylua som er strikke-på-toget-prosjektet mitt  går det sakte med. (jeg tar ikke tog mer enn 7 minutter hver vei, så det er ikke mange pinnene pr togtur… Og jeg tar bare toget de to dagene i uka jeg skal på jobb.) Men i hovedsak fordi jeg tok det ut av veska en dag, og det kom ikke tilbake, så forrige uke var det aldri med meg til jobb i det hele tatt…

Men mottaker er nå uansett ikke ventet ut i verden før om tre måneder eller noe sånn, og jeg har bare en liten times effektiv strikking, med montering, igjen, max, så det går nok helt fint. Det er bare det at strikkingen ikke ER effektiv når den er nedbrutt i 7 minuttes togturer, hvorav første halvdel går med på å få opp varmen i fingrene nok til at jeg klarer å komme opp i et fornuftig strikketempo, så kommer konduktøren, så jeg må ta pause, og så strikker jeg litt til før vi kommer frem, men vi må også innom en fase hvor jeg må telle og se hvor langt jeg var kommet nå igjen, for det har jeg jo glemt siden sist…

Slik går nå dagene. Til helga får vi besøk av hele min familie, dvs mine foreldre og min bror med samboer (og magen hennes med nevøen min inni) Da må jeg rydde bort alle strikkeriene, for broren min og samboeren skal jo ikke vite at jeg strikker teppe og babylue, da det er nettopp den mageboeren der som skal få den blå lua og det blå teppet. Og det skal være en overraskelse. Så da blir det noen dagers strikkepause igjen, men det går vel fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...