mandag 21. september 2009

Jeg har begynt å felle!

Jepp, nå synker masketallet! Ei drøy uke etter at jeg begynte! Det forrige brukte jeg tre mnd på, så dette er markant fortere...

Men altså, dette blir litt mindre da. Det forrige hadde 230 masker på det meste, dette hadde ikke mer enn ca 215. Det er rett og slett fordi jeg syntes det andre ble veeeeldig stort, og jeg tenkte det kunne være hyggelig å strikke ei lita lue eller noen små votter eller noe sånn av samme garn, så jeg ville ha en liten rest. Så jeg ga meg når det var ca 15 gram igjen på nøstet mitt, da bør jeg etter mine enkle kalkuleringer ha ca 3o igjen når jeg er helt ferdig, hvilket fint holder til ei lita lue (oppgitt forbruk ca 20 gram) eller noe annet søtt noe.

Så da har jeg altså begynt å felle. Og føler meg ganske fornøyd med det, selv om jeg kjenner igjen følelsen fra sist jeg var halvveis... kan jeg virkelig snu? Kan jeg begynne å felle nå? "Gir jeg opp" for fort? Burde jeg strikket mer? Og siden jeg gir meg tidligere på dette "blir det veldig lite?" Litt dårlig smavittighet, på et absurd vis.

Men, det er nå sånn jeg fungerer da... tror jeg er født med dårlig samvittighet jeg...

Nå skal jeg strikke litt til før jeg rusler til sengs. I morgen er det jobbedag, og jeg bør prøve å komme meg dit litt tidlig, så jeg får gjort masse, siden jeg tenkte å be om å få slippe å jobbe på fredag, sånn at vi kan starte om morgenen og kjøre de 40 milene avsted for å hilse på min nye svigerinne. Siden jeg jobber bare to dager i uka for tiden, er en avspasseringsdg 50% reduksjon i ukas rbeidstid, og således bør det nok ledsages av en litt lang dag den ene dagen jeg er der. Så, tidlig morgen i morgen, derved ikke så lenge til jeg krabber til sengs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...