søndag 5. juli 2009

Strikker videre...

Ja, strikkingen tok seg ei pause, først kom sommervarmen, så kom sommergjestene. Og uansett hvor uskyldig et strikketeppe er, jeg strikker ikke på babytepept til svigerfars nye baby, når svigermor er på sommerbesøk.

Men nå har gjestene dradd, og vi er bare oss tre i huset igjen. Junior er i seng, mannen ser fotball på tv, og jeg strikker. Og, som den maniske personen jeg er, veide jeg garnnøstet igjen, 61 gram da jeg begynte, 59 nå. Og jeg fortsetter selvsagt. Målet er å få det ned mot 55 i dag, da har jeg gjort en skikkelig innsats.

Ellers er det vel etterhvert på tide å finne frem symaskina igjen, og sy litt mer. Jeg har jo egentlig planer om å sy noen bleier, men har ikke kommet så langt. Må sy litt flere truseinnlegg også, er litt småskuffet over det jeg har sydd sålangt. Det lider nok under at bleievasken vår noen ganger havner i tørketrommelen, det tåler muligens ikke bambusvelouren, i alle fall så har den "mistet litt hår". Bare ute på ene kanten, så det er mulig det har med slitasje (det er jo der den er brettet rundt trusekanten) heller enn trommel da. Tenkte å sy et par til, et med og et uten velour på, og se hva jeg synes...

Men enn så lenge så synes jeg at å strikke egentlig er tiltak nok for i kveld, og den babyen kommer jo om ikke så lenge, så jeg må strikke videre. For jeg har jo faktisk 100 gram til, etter de 59 jeg har igjen av dette...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...