lørdag 25. juli 2009

Lørdagskveld...

Ikke akkurat noe "ut på byen" her nei, her er det helt som vanlig, hjemmelørdag.

Guttungen sover, jeg og mannen i hver vår sofa, med hver vår pc. Ja, og tv'n på, og jeg har strikketøyet mitti tillegg. Meget rolig lørdag.

Tankene flyr. Nå er pappa-permen offisielt over, og mannen begynner sånnsett på ferie. Han har to uker med ferie nå. Så begynner en ny tid. En tid hvor jeg er delvis hjemmemamma. Hjemme med en gutt i "barnehagealder". Og jeg gleder meg. Veldig.

Glorifiserer nok litt inni hodet mitt, for jeg vet at dagene går fort, uten at man har fått unna halvparten av det man hadde tenkt, så de helt store planene om baking, tidkrevende middager og masse husarbeide, kombinert med lange trilleturer, oppsøke lekeplasser og åpne barnehager og finne på ting for at gutten skal stimuleres... nei, så avanserte planer skal jeg ikke legge. Legger basis-mål som da jeg var i perm. Ei maskin eller to med klesvask, maskja jobber jo stort sett av seg selv så lenge man setter den i gang. En trilletur. Nå som han har blitt så stor, blir det nok meget aktuelt å legge den innom en lekeplass (jeg begynte å jobbe da han var 8 mnd, så det meste av min permisjon var trilleturene hans sovetid) Og ellers tar vi ting som det kommer :)

To uker med full jobb, så er det over på jobbing to dager i uka. GLEDER MEG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...