torsdag 15. april 2021

Snøen smelter. Sakte men sikkert. Våren kommer!

Noen cm bevist snøsmelting 
 Det kom jo frustrerende mye snø fra siste del av påska og helt ut i denne uka. Men i går, onsdag, sto jeg opp og det var ikke kommet nysnø. Humøret bedret seg og sola begynte jo å jobbe med smeltingen. 

Utålmodig som jeg er har jeg kastet noe av snøen utover deler av verandaen hvor det allerede var bart for å få opp farta.  Og for å se at det som jeg ikke hadde kastet utover FAKTISK smeltet der det lå, la jeg i dag en liten mosedott helt inn til der snøen begynte. Et par timer senere kunne jeg beviselig se at ja, det hadde smeltet en del! 

Minstemor kostet snøen av trampolina i morges, faren hang opp igjen sikkerhetsnettet i lunsjen(Vi satte faktisk opp trampolina i påska, men så ble den delvis demontert og stropept godt fast da ruskeværet kom) og etter skole og bhg kunne faktisk ungene hoppe på den igjen. Det er snø i hagen, men trampolina er tørr. 

Å, som jeg gleder meg til snøen er borte.  I helga skal jeg være en del ute, jobbe litt med hagen, og nyte litt.  


I bakhodet surrer tanker om å sette opp teltet, men slett ikke enda, ikke enda.  Til det er det for vått og kaldt etter min smak. Men, snøen smelter! Hagen titter frem! I vinduskarmene vokser små spirer som bare det og venter på at det skal bli enda litt varmere ute så de kan komme seg ut.  Våren kommer! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...