søndag 1. september 2019

Og så er det høst

Ja, det er blitt september, og med det innleder vi høsten.
Og det markerte vi med skikkelig høstmat hjemme hos oss, potetball! (raspeball, komle, kjært barn har mange navn)

Og derved er det duket for om mulig enda bedre middag i morgen, stekt ball! I alle  fall synes jeg stekt egentlig  er enda bedre enn kokt. Eldstemann er enig med meg, jentene er ikke så glade i ball egentlig og spiser mest tilbehør, og mannen liker ball godt enten kokt eller stekt.

Sånn veldig høstlig er et nå ikke ute enda, det er mildt og fint, men ikke rett sommer lenger uansett.

Og september er høst

En annen ting september markerer er at jeg så smått begynner å tenke på juleforberedelser. Julebloggen, vekkes sakte til liv, listene mine begynner å finne form, ikke riktig så mange gaver på plass enda, men noen finner jeg nok i løpet av de neste ukene, og kaendergavene begynner å komme i hus litt etter litt. Det er slett ikke jul enda, ikke engang føsjulstid, men det er denne før-førjulen hvor det sakte men sikkert nærmer seg. Jeg elsker julen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...