onsdag 22. september 2010

Det kribler i magen

Ja, det gjør det, det kribler i magen. Det kiler. Det er den lille jenta mi som kiler mamma’n sin fra innsiden.

I dag har jeg vært på kontroll hos jordmoren. Jeg kan meddele at alt er vel. Vel, altså, det hun sjekket da. Blodtrykket er 110/60. (Litt opp og litt ned fra første kontroll, da var det 100/80.) Urinprøven var negativ. Hun lyttet ikke til hjertelyden siden jeg var på ultralyd og hørte den for to dager siden, og symfysemålet sier hun de ikke måler før på kontrollen uke 24. Det har de ikke gjort på mange år, visstnok… Nåja, jeg ble målt på kontroll uke 17+4 for to år siden, så alle følger ikke den praksisen da, åpenbart…

Men, greit nok. Vi snakket litt om fødselen, altså da jeg fikk Knerten, hvilket jo var enrask, men fin opplevelse. Sannsynligheten er jo absolutt tilstede for at det skal gå enda raskere denne gangen, men som hun sa, de fleste rekker frem til sykehuset likevel. (Vi har en liten tilleggsutfordring i det at vi ikke har noen opplagte barnevaktkandidater i sånn umiddelbar nærhet… men det finner vi vel ut av.) Om hvordan ammingen gikk sist, og sånne ting. Ikke noen spesielt spennende kontroll egentlig. Men vi var jo på UL for to dager siden, så det var jo ikke noe viktig å gjøre i dag, bare greit å få sjekket blodtrykket og urinprøven, det gjør de jo ikke på UL. (Og en ting jeg kan “skylde på min mor for”, siden hun hadde ganske alvorlig preekmapsi, svangerskapsforgiftning, i begge sine svangerskap, er det at de er litt sånn ekstra obs på sånne ting som blodtrykk og tendenser til proteiner i urinen…) Nå har jo jeg for tiden heller lavt blodtrykk jeg da, men det kan jo potensielt forandre seg. Det gjorde det ikke sist, så jeg satser på det ikke gjør det denne gangen heller. Gjerne litt opp altså, mer sånn tilbake til normalen så jeg ikke blir så lett svimmel, men ikke sånn høyt.

Jeg skal tilbake 3. november på ny kontroll. Deretter hver 4. uke frem tildet blir annenhver på slutten. Og så må jeg inn på legekontoret i slutten av november på glukosebelastning da, siden mamma har diebetes.

Ikke noe veldig spennende å rapportere om fra dagens kontroll altså.

Jeg stakk innom strikkebutikken på togstasjonen på vei hjem i dag og skaffet ny monteringsnål da, den forrige er blitt borte, så nå er det ingen unnskyldning igjen for å ikke ferdigstille den ullbuksa som bare mangler to sømmer! Og på vei ut så jeg at de har drops eskimo-garnet, det garnet kjøreposen jeg tenker strikke skal strikkes i, så det blir nok en tur inn og finne farge til den en dag jeg har beregnet litt bedre tid.

Kjempedeilig med en butikk plassert så strategisk, for meg som altså tar toget to ganger om dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...