mandag 12. november 2018

Og så er komposten kald igjen...

Det er nå merkelig. Nå har vi hatt denne komposten stående der i, hva er det, fem år? En og annen gryte med kokt sukkerlake, men ellers egentlig minimalt med problemer. Men nå som jeg begynte å ta den inn som tema i bloggen som en bieffekt av restavfallsutfordringen, så skal den rote det til for meg? Denne gangen lukter det surt konstaterte jeg i dag tidlig. Litt for sent ute til å rekke gjøre så mye mer med det før jobb, ungene måtte leveres på skolen, ble det handling på ettermiddagen i stedet. For lav temp registrerte jeg allerede på lørdag og tilsatte derfor varmt vann både lørdag og søndag. Men uten at det har hatt ønsket effekt. For guess what, den har slått til med en ny variant, den er kald og VÅT, ikke kald og TØRR. Så da er det å tilsette mer strø og røre rundt som blir kuren min nå da de neste dagene. Og jevnt påfyll av små doser kompost. Den bør være i god driv på denne tiden for å holde gjennom vinteren nemlig. Ideelt sett bør den tømmes en gang til først også, for det er greiest å gjøre mens det er plussgrader. Jaja, aldri så galt at det ikke er godt for noe, da kan jeg tilby evt lesere ikke bare løsningen på en tørr og kald kompost, men også en våt og kald en som luker surt, håper jeg. Det får de neste dagene vise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...